Upgrades: Ny cockpit

Årets første oppgradering blir en ny cockpit. Styre og stem. Når jeg ansett skal kjøpe nytt vil jeg sate på den «nye» styre/stem diameteren som er 35mm. 35mm ble først og fremst introdusert for landeveissykler. Tro det. 35mm gjør det mulig for produsentene å lage bredere styrer og samtidig opprettholde makismal styrke og stivhet, samt minimal vekt, iom at en økt diameter i innfestning medfører økt stivhet. Styret skal ha minimm 760mm bredde og makismalt 20mm rise. Stemet skal være makismalt 60mm, en reduksjon på 15mm fra originalt. Jeg har lest noen tester og kikket litt rundt på forskjellige produsenter Easton, Renthal, Race Face, Syntace, AMS, Joystick mm. Value for money er også viktig da jeg ikke ønsker å tømme lommeboka.

kEgentlig ville jeg valgt Allmountainstyle eller Joystick stem, men å betale over 1000 kr for stemet, vet jeg ikke om jeg har lyst til. Ja, AMS stemet er 10-20gr lettere og ser sykt fett ut. Joystick er fristende det også, men også litt vanskelig å få tak i samt dyrt. Så langt er det en Race Face combo som frister mest, har fått god uttelling i tester og har utseende med seg.

Fortrinnsvis ønsker jeg med blå dekaler da dette vil matche sykkelen bra, men det kommer an på tilgjengelighet og er ikke det viktigste.

Enduro Magazine test

20120327-IMG_9555-780x520

VitalMTB test

max_sixc_spot_a_104348

Dette innlegget ble publisert i Sykkel og merket med , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

