Lapierre Zesty AM 527 upgrades

Sykkelen har gjennomgått et par fundamentale oppgraderinger, om de var nødvendige er vel ikke jeg den rette til å bli spurt om, men jeg tør å påstå at sykkelen har blitt bedre.

Hjulsett: Syntace W35 27.5 2014
Dekk: Schwalbe Hans Dampf 27.5 2.35 Trailstar/Trailstar Super Gravity
Bremser: 2013 Shimano XTR Trail 180mm
Gaffel: 2014 Fox Float Factory FIT CTD w/Adj; 160; Kashima Coated or anodized upper tubes, 1.5” tapered steerer, lever actuated Climb/Trail/Descend (3 position), Trail adjust range (1, 2, 3), rebound, air spring pressure.

image

image

image

Bremsene ble med fra min forrige Zesty heldigvis, Formula bremsene ble fortmerstattet med XTR Trail bremsene.
Hjulsettet gjorde dekkene breder, og de fikk større anleggsflate noe som resulterte i bedre balanse og bedre feste gjennom svinger spesielt. Gaffelen er ikke helt justert inn riktig enda, men kashima belegget fører til en ørliten smoothere demping og retur synes jeg, litt midre av/på som den tidligere Evolution serie gaffelen, innmaten er også annerledes som fører til dette.
Dekkene er de beste allround dekk jeg har syklet på hittil, har dog slitt ut et Trailstar bakdekk etter Oslo Enduro og Utflukt, spesielt en høyfellstur med for mye skarpe steiner tok knekken på gummien og førte til flere rift og hull. Super Gravity håper jeg fører til at dette unngås i fremtiden.

Fredrik.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Lapierre Zesty AM 527 upgrades

  1. Hej!

    Vilken storlek har du och hur lång är du?

    Tack!
    Hälsningar
    Jonatan

    • fredrik76 sier:

      Hei, jeg er 180cm og gikk for en Large, passer perfekt. Jeg har ganske normal kropp mtp lengde overkropp og ben. Fra Nesbyen ser du et bilde. Mvh Fredrik

Legg igjen en kommentar

