#OsloEnduro er vel gjennomført

#OsloEnduro er vel gjennomført, er ganske fornøyd tross litt startproblemer på SS1. En kort oppsummering.

Lørdag stilte vi (Knut Espen sykkel kamerat og tidligere kollega) opp tidlig for å rekke gjennomkjøring og guiding gjennom alle etappene, tåka lå som et tjukt floss teppe over hele Tryvann.

DSC_000002

Klar til «avspark». Photo: Knut Espen Bryhn




Heldigvis klarnet det opp etterhvert, og ble rett så fint. Gjennomkjøringen gikk fint, transporten tilbake fra SS2 satt seg godt,i bena.
Avsluttet med seeding på etappe SS1, for å bestem start rekkefølgen i racet på søndagen, som gikk ganske bra, endte opp midt på treet, med startnr 43.

SS1
Gikk på nesten verst tenkelige måte, jeg kom meg fint ut av start, fint over de første to kulene og trygt inn på north shoren, kom fint av den også. Inn i neste parti, det var der det skulle skje, kom ut på et lite dropp element som landet ut i litt gjørme og noen steiner, her bånnet jeg bak demperen så jeg hørte det smalt, sannsynligvis en kombo av for lite luftni bakdemper og for lite luft i dekk tålte ikke hjulet den smellen. Merket det 100m etter, så halve SS1 ble trilling, litt sykling på den enkleste linjene, og kom i mål iallefall. Måtte bytte slange, brukte litt tid på dette, kom meg opp til SS2,og rakk akkurat ikke starten.DSC_0103

In action SS1. Photo: Knut Haugen

 

SS2
Punkteringen kostet meg akkurat litt for mye tid, ble forsinket med 1-2 min til starten på SS2. Jeg kom meg avgårde og holdt på å sykle feil, rett inn på SS5, heldigvis var det noen våkne tilskuere eller crew som fikk sagt ifra. Bortsett fra dette ble ikke,flyten så altfor dårlig på det tekniske segmentet, men litt trilling ble det. Bratt segmentet gikk passe fint, uten fotisett. Så var det bare transportetappen tilbake, ca 300 høydemeter på noen få kilometer.Puhhh… Flaks at det ble 20 min pause (pga av bortfall av SS3), ellers hadde det blitt tungt å gå rett på SS3.DSC_0308

Det året det var så bratt. Photo: Knut Haugen

SS4
Denne etappen var nok min favoritt, sykt fet start med hopp og north shore elementer, inn på teknisk sti, og noen skikkelig bratte segmenter og flere hopp. Drit fett. Etappen gikk ganske bra med fin flyt, men de siste 100 meterne, for å kompensere for «kun 80% nedover», tok på. Opp igjen for å rekke SS5, begynte skikkelig å kjenne kjøret.

SS5
Kom meg fint opp til start på SS5, dette også en fin etappe, men litt kortere. Fin teknisk sti, med litt krydder. Spesieltmden raske avslutningen var kul å sykle, samt det lille oppover cruxet helt i starten.

Alt i alt var det en fantastisk helg, med utrolig mange fine fartsetapper, klarte å nyte det også mellom slitet. All kred skal gå til de frivillige som har satt i stand et perfekt gjennomført arrangement. Fint å få litt matching for å se an hvordan man ligger an. Noen erfaringer er gjort med tanke på utstyr osv. Dette er erfaring jeg har planer om å ta med inn i flere Enduro ritt i 80twenty cupen denne sesongen.

For resultater klikk her

For video klikk her

For artikkel og bilder klikk her

DSC_0029

Dette innlegget ble publisert i Sykkel og merket med , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til #OsloEnduro er vel gjennomført

  1. georg just sier:

    Hei kan du gi meg navn og kontaktinfo. på ansvarlig arrangør av Oslo Enduro Transport 2014. En del av det å arrangere er også å rydde opp etter seg. Skogen er fortsatt full av plastbånd og plakater. Dette er søppel og folk i området er provosert. De ansvarlige må gå opp løypa og rydde opp.

    Hilsen Georg Just mobil 90528380 mailadresse, georg.just@medius-group.no

    • fredrik76 sier:

      Jeg har gitt de ansvarlige tilbakemelding, og de skulle ta seg en runde i løypene, noe av skiltingen er meningen at skal stå for at syklister skal kunne finne stiene, siden noen av disse stiene ble laget av arrangøren i samarbeid og under tillatelse av grunneier og drifter av Oslo Sommerpark.

Legg igjen en kommentar

