Geometri sammenligning forts.

Etter et par kommentarer har jeg utvidet sammenligningen. Disse syklene er til forandring fra de tidligere nevnte syklene basert på et annet bak demper system kjent som 4-link/bar. Personlig har jeg ikke mye erfaring med denne typen, annet fra noen få test turer jeg har hatt tidligere. VPP og horst link er jeg bedre kjent med siden jeg tidligere har syklet på Rocky Mountain Element, GF Roscoe og nå Lapierre Zesty.

Canyon er jo kjent som det merket som gir mest «value for money» selvom prisene har økt noe de siste årene også her.

Cube er som Canyon også tysk, og byr på et enormt utvalg av sykler or hjulstørrelse, jeg tør å påstå at dette sannsynligvis er produsenten med absolutt størst utvalg. Cube har fått flere forhandlere i Norge, mens Canyon selges kun over internett men nå med lokal support i Norge.

Personlig synes jeg at designet på disse to modellene er helt rå. Cube har vært klart best på dette de senste årene selvom mange andre kommer etter, men alt er gjennomført.

Cube Stereo 27.5

  • Har samme styrevinkel som på Spicy, som jo er kjent som en modell med mer vandring og slakkere vinkler, men den har sammenligningens bratteste sete vinkel.
  • Cube stereo er den klart lengste sykkelen, med lengst aksel avstand.

565600-stereo160superhpcslt27_light

Canyon Spectral 27.5.

  • Har den korteste top-tuben
  • Nest brattest setevinkel

spectral-al-9-ex_c1081

Capture

  • Cube Stereo 27.5

CubeStereo

Detaljer:

  • Canyon Spectral 27.5

CanyonSpectral

Image | Dette innlegget ble publisert i Sykkel og merket med , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

