Troy Lee Designs introduserer ny hjelm for Sti/Enduro bruk

Troy Lee er en tidligere motocross utøver som startet med å customisere hjelmene sine med kult design.Han gjorde dette for sine venner, og han startet i sine foreldres garasje for mer enn 30 år siden. Nå har «butikken» vokst seg stor til den største hjelm customiser i verden.

Det har nå utviklet seg til å være en stor aktør innenfor motocross og sykkel klær, hjelmer, hansker, shortser, bukser trøyer etc.

Nå er altså hans første hjelm for sti og enduro lansert. Personlg synes jeg dette ser skikkelig fett ut. Jeg finner ikke noen info om vekten på denne, noe jeg personlig har som et høyt prioritert kriterie når jeg skal velge hjelm. En tung hjelm er ofte ubehagelig å bruke og krever litt ekstra av muskulaturen, men er nok en tilvenningssak. Idag bruker jeg en Giro Xen hjelm som jeg har brukt noe år og som er klar for utskifting.

Image

Dette sier Troy Lee Designs om hjelmen:

Like all other TLD helmets, the A1 has undergone rigorous safety tests to ensure that it provides superior protection, exceeding CPSC standards and CE EN certifications, while still weighing an average of 320 grams and allowing for maximum ventilation.

Other features of the A1 helmet include an easily adjustable visor, strap dividers and adjusters, a unique adjustable TLD retention system, and anodized aluminum hardware.

Built with moto inspired components and world famous graphics, the A1 upholds the Troy Lee Designs iconic vision that has been a prevalent staple of the bicycle industry for years.

Her er en kul video av produksjonen av denne hjelmen:

[youtube:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-tdoCEeDEXk%5D

Sjekk også hva Enduro Mountainbike Magazine sier her

Dette innlegget ble publisert i Sykkel og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Troy Lee Designs introduserer ny hjelm for Sti/Enduro bruk

  1. knutespen sier:

    Vekten er 320g for str. M og 330g for L.

    • fredrik76 sier:

      Det er en lett hjelp, jeg tror Trabec veier over 400g. Skal ha meg ny hjelm til sesongen, men vet ikke helt hva jeg skal velge. Har sett på POC 2013 mod, men ikke prøvd en enda. Synes den virker litt stor, litt klump liksom.

Legg igjen en kommentar

