Finale Ligure – Epic ride – Dag 1

Første dag i Finale Ligure er unnagjort med en fantastisk tur. Vi ble hentet av Simone, guiden vår, klokken 0930. Det var 17 grader. Han hadde med seg Megan fra New Zealand som skulle sykle 24h rittet her neste  uke. Hun skulle forberede seg derfor dro vi opp i den løypa.

Vi startet med 5km stigning av ca 400 høydemeter, tempoet var i overkant, og avtalen var klart ikke at vi skulle ha med en WC rytter fra NZ som kom rett fra Cape Epic…. Uansett på toppen bar det inn på fantastiske singletrack stier, litt opp og ned, og til slutt ut til «utsikten» den var helt fantastisk. Stiene gikk på kanten, og det var rimelig bratt ned. Masse flyt og fantastiske stier med fine utfordringer. Fikk et ublidt møte med et tre som jeg ikke klarte å vrenge meg rundt, et par smp skrubbsår og en litt rød skulder, no problem. Litt svinn må en regne med.

Etter 2.5 time sykling var det klart for lunch, vi stoppet på en liten rest. som lå opp i åsen langs veien, vi kom ned til denne via en serpentin sving løype med vannvittige doseringer.

Vi spiste pasta pesto, nydelig…balansert litt på væskebalansen, og toppet det hele med en espresso. Excellente. Prima Vera. Perfecto.

Så tok vi en runde til etter at vi møtte et par svensker som var på ferie og hadde leid seg noen Lapierre Spicy sykler. Etter en runde til var det på tide å dra hjemover, så hvorfor ikke ta Super Enduro løypa hjemover…yes!!! Her har blant annet Gee Atherton bombet nedover med sin GT Sanction.

Mer fra Finale Ligure, her er kompis og kompanjong

Dette innlegget ble publisert i Sykkel, Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.